23 Eylül 2014 Salı

24 Eylül Saat Onda Eğitim Sen’de Olacağız Bekleriz.

24 Eylül’de eğitim emekçilerinin grevi var. Siz bu yazıyı okurken muhtemelen onlar Manisa sokaklarını arşınlıyor olacaklar.
Slogan atacaklar, dövizler-pankartlar taşıyarak taleplerini dile getirecekler.
Nedir dertleri?
Onları sınıflarından uzak durmaya iten sebepler nelerdir?
Öyle ya yüz binlerce öğretmen laf olsun diye sokağa çıkmaz.
Açtım Eğitim Sen’in web sayfasını baktım…
Kamusal, bilimsel, demokratik, laik, anadilinde eğitim hakkı istiyorlar.
***
Kamusal olsun, eğitim kurumlarının giderleri kamu tarafından karşılansın, katkı-katılım payı alınmasın; özel okul, cici okul farkı olmasın demek istiyorlar.
Ne güzel…
Eğitimde gerçek anlamda fırsat eşitliği olsun diye istiyorlar bunu…
Sadece kendileri için değil, hepimiz için…
***
Bilimsel bir eğitim verilsin diyorlar.
Öyle her gelen iktidarın yap-boz tahtasına dönmesin müfredat.
Bir çocuğun okula başlama yaşını pedagoji bilimi belirlesin, siyasetçiler değil.
Hangi konuların, nasıl bir referansla anlatılacağına sadece ama sadece bilimsel kriterler yön versin istiyorlar.
Sadece kendileri için değil, hepimiz için…
***
Demokratik bir eğitim olsun diye haykırıyorlar.
Adına oylama denen temsili demokrasinin ülkeyi getirdiği noktayı görüyorlar da o nedenle “demokrasi” vurgusu yapıyorlar diye düşünüyorum ben.
Çok önemli bu demokrasi mevzusu çünkü…
Yıllardır bu ülkede herkes kendine demokrat. İşte o nedenle olsa gerek “demokratik eğitim” istiyorlar.
Sınıf başkanlığı seçiminden tutunda, müdürlere yapılan puanlama kıyımına varıncaya kadar; eğitimin her alanında demokrasi kültürü egemen olsun istiyorlar.
Sadece kendileri için değil, hepimiz için…
***
Laik bir eğitim için eğitim emekçileri bu gün sokaktayız diyorlar.
Onların bahsettiği bu laiklik var ya; ekmek kadar, su kadar kıymetli bir şey diyorum ben…
Düşünsenize gerçek anlamda bir laiklik uygulansa bu ülkede, alevi çocukları zorunlu din dersleri adı altında, Sünni İslam öğrenmek zorunda kalır mı?
Gerçek anlamda bir laiklik olsa, Markslı garip polemiklere girebilir mi bu ülkenin başbakanı?
İşte tam bu sebeple eğitim emekçileri Laik bir eğitim istiyorlar.
Sadece kendileri için değil, hepimiz için…
***
Anadilinde eğitim diyorlar. İşte bu mevzuda çokça önemli…
Yıllardır tek dil dayatması yüzünden milyonlarca insan mağdur ve sıkıntılı, ülkenin neredeyse en önemli sorunlarından biri de bu…
İşte yıllardır olduğu gibi bu günde bunu talep etmek; TÖS’ün, TÖB-DER’in kurucuları öğretmenlerimize kalıyor.
Anadilinde eğitim istiyorlar.
Sadece kendileri için değil, hepimiz için…
Tüm toplum için istiyorlar bunu…
***
Başka ne için?
Grevle ilgili bildirilerinden okuyalım.
“Kadrolu çalışma, güvenceli gelecek için,
AKP`nin emir eri değil, emeğimizin tek sahibi olduğumuzu göstermek için,
Zorunlu rotasyondan, aday öğretmenlere sözlü sınav dayatmasından vazgeçilmesi için,
Baskılara, sürgünlere, soruşturmalara dur demek için,
Özgür bilim, nitelikli üniversite için,
Özel okul teşvikinden, zorunlu imam hatip dayatmasından vazgeçilmesi için,
Eğitim yöneticilerinin demokratik seçimlerle belirlenmesi için,
Çocuklarımızın geleceklerinin karartılmasına, emeğimizin yok sayılmasına karşı
24 Eylül`de memleketin dört bir yanında GREV`deyiz!”
Kimin için?
Sadece kendileri için değil, hepimiz için…
Tüm toplum için istiyorlar bunu…
O halde bende bu gün eğitim emekçilerinin yanında olacağım, onlarla omuz omuza…
Sizde benim gibi düşünüyorsanız saat 10.00 dan itibaren biz Eğitim sen’de olacağız bekleriz.  

Sağlıcakla…

Hiç yorum yok: