18 Şubat 2014 Salı

Avu çi çi…çi…çi…çi…

Ülkemiz müzik ve sanat alanında birçok dâhinin cirit attığı, bir kültür-sanat diyarıdır.
Misal, Mustafa Toplaoğlu bunlardan sadece biridir.
Bu müzik dehasının uzaylı diye de bir parçası vardır.
Öyle ki dinlemeye dayanamaz, kapat kaynasın dersiniz. İşte bu parçada Topaloğlu şöyle demektedir.
“Ey yababi yababi, kız baksana bu yani…”
Niye bu derinlikli parça ile giriş yaptım yazıya?
Çünkü hem kafiye yönünden hemde işin derinliği mevzuundan bahisle SGK’nın Özel hastanelerde Avuçiçi tarama zorunluluğu getirmesi konusu geldi aklıma.  
Benzerliğe bakın…
Mustafa Toplaoğlu: “Abu çi çi… çi çi… Ey yababi yababi… Kız baksana bu yani…”
SGK: “Avu çi çi… çi çi… Avuç içi taratmazsan git o yani… O yani…”  
Burası işin kafiye yönünden benzerlik kısmı, birde işin derinlik açısından benzerliği var.
Mustafa Topaloğlu’nun çok derinlik sıkıntısı yok, eğlenceli müzik olsun, insanlar oynasın vs.
Bakın inanmayacaksınız ama, SGK’nında yok.
“Özel sağlık kuruluşlarında Avuçiçi tarama zorunluluğu getiriyorum, bu uygulama insan hakkı ihlallerine neden olur mu? Anayasaya uygun mu?” diye soruyormu?
Yok…
Varsa yoksa Avu çi çi… Git o yani… O yani…
İşte size derinlik…
Bakın TTB bu konuda ki görüşü: “Sağlık hizmeti almak için avuç içi taraması yaptırmak zorunda değilsiniz.”
“Biometrik yöntemlerle kimlik doğrulama sistemi” adı verilen uygulama için hastaların izni olmadan avuç içi izinizin alınması veya rıza formu adı altında imza alınması doğru değil.
Eğer buna zorlanırsanız tutanak tutun ve tartışmaya şahit olanlara da imzalatın bu tutanağı.
Buna rağmen size sağlık hizmeti verilmek istenmezse bu kuruluşu il insan hakları kuruluna şikâyet edin, şikâyetten sonrada TTB’ye bilgi verin, verin ki takip edelim,  arkasını arayalım…
Yıllarca SGK kapsamında olacağım diye çalış-didin sonra o kurum çıksın senin sağlık hizmeti almanın önüne engeller koysun…
Peki, Manisa’da durum ne?
Telefon açıp öğreneyim dedim.  
—Bir şey sormak istiyorum. Ben hastanenizde muayene olmak istiyorum ama duyduğuma göre avuç içi taraması yapıyormuşsunuz. Ben bu taramayı yaptırmak istemiyorum. Bu durumda muayene olabilir miyim?
—Hayır efendim. Hastanemiz bu taramayı zorunlu tutuyor.
—Ama bu insan hakları beyannamesine aykırı, bunu zorunlu tutamazsınız.
—Beyefendi bunu biz zorunlu tutmuyoruz. SGK bizden istiyor. Siz kim olduğunuzu bilebilmemiz için bu gerekli.
—Ama benim nüfus kâğıdım var. Normalde adliyeye, karakola veya bankaya gittiğimde bu kimliğimi gösterdiğimde benim kim olduğum anlaşılabiliyor.
—Beyefendi isterseniz sizi hasta hakları birimimize aktaralım, orayla görüşün.
… Nırı nırım nırı nam… Hastameniz şöyle güzel böyle güzel layla lay lom...
Uzun bir müzikli reklâm faslından sonra aynı kişi…
—Beyefendi hasta hakları birimimiz şu anda meşgul. (soru zor yerden gelince meşgule bağladılar…) Ancak eğer SGK kapsamı dışında muayene olacaksanız o zaman avuç içi taraması yaptırmayabilirsiniz oda 75 TL, sadece muayene…
O son “sadece muayene” vurgusu yeterince tedirgin etti beni ve teşekkür ederek kapattım telefonu.
Avu çi çi…çi… çi… Git o yani, bu yani…
Sağlıcakla…







Hiç yorum yok: